Hallo!!!!! Sehr sehr wichtig,Ich würde gerne wissen welche Anzugsdrehmomente ich bei meinen Escort Turbo mit den Arp Stehbolen festziehen muss kann mir da einer behilflich sein?? Vielen Vielen dank schon mal im voraus.:kratz:
Was für Stehbolzen, Zylinderkopf? Hauptlager? Normalerweise steht auf der ARP-Verpackung das Anzugsmoment (amerikanische Größe, musst Du umrechnen!) sowie die Schraubenlängung drauf. Wenn Du die nict hast schau auf der ARP-Homepage nach. Grüße Stephan
Hi Fiesta-Kompressor!!! Das sind ARP-Stehbolzen für meinen Zylinderkopf 1,6l chv Motor. Auf der ARP packung steht leider nichts drauf von Anzugsdrehmoment und einen beigelegten Zettel auch leider nicht,deswegen wollt ich hier mal nachfragen ob einer schon mal bei einem Escort Turbo Motor die ARP stehbolzen verbaut hat und mit wieviel Nm . Mfg Drango
60 ft lbs in NM?? Habe herausgefunden das ich 60 ft lbs anzeihen muss in 3gängen. Kann mir einer sagen wieviel Nm das wirklich sind? Mfg Drango PS:und wie das gemeint ist in 3 gängen.Hier die beschreibung. Automotive Racing Products Tel: (805) 339-2200 1863 Eastman Avenue Fax: (805) 650-0742 Ventura, Ca 93003 ARP-bolts.com | The Official Site of Automotive Racing Products, Inc. INSTALLATION METHOD FOR HEAD STUD KITS 200,000 PSI 10 mm Diameter 1. To ensure proper thread engagement and accurate torque readings, clean ALL threads in the block. Chase if necessary with ARP Thread Chaser. 2. Clean and inspect all hardware prior to installation. Look for obvious defects or shipping damages, plus proper fit, length and dimension. 3. If the cylinder head studs protrude into a water jacket, lubricate the block threads of the studs with ARP THREAD SEALER. 4. Screw studs into the block “HAND TIGHT ONLY”. NOTE: LOCTITE MAY BE USED IF A PERMANENT MOUNTING OF THE STUDS IS PREFERRED. THE FASTENERS, HOWEVER, MUST BE TORQUED PRIOR TO THE LOCTITE SETTING UP. 5. Install the cylinder head(s) and check for binding or misalignment. 6. Lubricate the stud threads, nuts and washers with ARP ULTRA-TORQUE FASTENER ASSEMBLY LUBRICANT. Then install the washers and the nuts onto the studs and tighten them hand tight. ARP recommends using the ARP ULTRA-TORQUE FASTENER ASSEMBLY LUBRICANT that is provided with each kit as opposed to motor oil. This is due to higher friction on the studs as well as inconsistencies in the clamping force of the fasteners when motor oil or other low quality lubricants are used. PRELOAD (TORQUE) RECOMMENDATIONS 7. Following the manufacturers recommended torque sequence tighten the nuts in three equal steps to 60 ft lbs with ARP ULTRA-TORQUE FASTENER ASSEMBLY LUBRICANT. Note: ARP Ultra-Torque Fastener Assembly Lubricant has been specifically designed to reduce tension preload scatter and eliminate the need to cycle high performance engine fasteners before final installation. ARP Ultra-Torque far surpasses all requirements offered by previous ARP lubricants in terms of fastener preload repeatability and performance lubricating properties. For more information on ARP Ultra-Torque visit our website at ARP-bolts.com | The Official Site of Automotive Racing Products, Inc. or call 1 800-826-3045.
60ft lbs ~ 82 NM in 3 gleichen schritten heißt du teilst das einfach auf also pi mal daumen 1. 30nm 2. 60nm 3. 85nm